Tarcza finansowa 1.0 – jak rozliczyć subwencję i znaleźć dobre biuro rachunkowe?

11 kwietnia 20210
tarcza-finansowa-1.0-jak-rozliczyc-subwencje-i-znalezc-dobre-biuro-rachunkowe.jpg

Pandemia COVID-19 przyniosła firmom w Polsce wiele zmian. Z jednej strony większość mogła skorzystać z pomocy i dofinansowania w kilku rządowych programach, a z drugiej w niektórych branżach lockdown trwał nawet kilka miesięcy. Ciężko policzyć straty i zyski wszystkiego, co działo się przez ostatnie kilkanaście miesięcy. Bardzo dużą rolę w ratowaniu polskiej gospodarki odgrywają księgowi. Dzieje się tak, ponieważ to właśnie ich wiedza i zaangażowanie pozwoliła wielu przedsiębiorcom skutecznie ubiegać się o środki z finansowej tarczy. W tym artykule opowiem Wam, co jest ważne, przy rozliczaniu subwencji oraz jak na co zwrócić uwagę poszukując odpowiedzialnego biura rachunkowego w okolicy.

Subwencja, czyli wszystko, co musisz wiedzieć o rozliczeniu rządowej pomocy

Tarcza 1.0 to jeden z pomysłów rządu na pomoc przedsiębiorcom. Jej głównym założeniem było udzielenie finansowego wsparcia na z góry określonych zasadach. Te jednak choć z założenia miały być proste i przejrzyste, wielu przedsiębiorcom spędzały sen z powiek. Warto również pamiętać, że po udzieleniu pomocy rząd zmieniał warunki rozliczenia na bardziej lub mniej korzystne. Bez odpowiedniej pomocy ze strony księgowości ciężko oczekiwać, że właściciele firm będą umieli sami się w tym połapać. Wiele osób przy tej okazji zastanawia się, co obejmuje ich pakiet, wykupiony w konkretnym biurze. Wystarczy w sieci wpisać hasło „ceny usług księgowych Lublin”, by zrozumieć, jak bardzo mogą różnić się poszczególne abonamenty. Co jednak powinniśmy wiedzieć o rozliczeniu subwencji, jeśli nasze biuro nie chce nam w tym pomóc?

Subwencja finansowa z tarczy pomocowej 1.0 była przyznawana pod konkretnymi warunkami. Brak zaległości w ZUS i US, zatrudnianie pracowników oraz spadek obrotów to główne założenia. Po otrzymaniu środków dokładnie w rocznicę podpisania umowy, mamy mieć możliwość wnioskowania o umorzenie pewnej kwoty z otrzymanych środków. Wszystko ma odbywać się przez bank, w którym pierwotnie podpisaliśmy umowę. Większość danych zaczytuje się samo, część z nich pochodzi z wewnątrz banku, niektóre z ZUS i innych rządowych instytucji. Jako właściciele mamy do odegrania jednak jedną, bardzo kluczową rolę. W każdym wniosku widnieją dwie bardzo ważne pozycje, które należy wypełnić, by prawidłowo się rozliczyć. Jednym z nich jest wybór dodatkowego kodu PKD, który uprawnia do umorzenia w wysokości 100% środków. Jest ich kilkadziesiąt, jeżeli w naszym wpisie nie mamy danego kodu, to należy wybrać „BRAK”. Drugi etap to podanie przychodów za trzy ostatnie kwartały roku 2019 i roku 2020. W tej kwestii warto poradzić się osób, które szybko i prawidłowo to dla nas policzą. Usługi księgowe Lublin cennik to hasło, które powinniśmy sprawdzić przed podpisaniem umowy z biurem rachunkowym.

Jak znaleźć biuro rachunkowe, które przeprowadzi nas przez kryzys?

Posiadanie dobrze prosperującej firmy do zalety i wady. Większa płynność finansowa pozwala na lepszy standard życia, jednak obarczone jest to dodatkowym ryzykiem. Właściciel jednoosobowej działalności gospodarczej, lub współwłaściciel w spółce cywilnej odpowiada całym swoim majątkiem za zobowiązania firmy. Jest to bardzo ważne w kontekście prawidłowego rozliczenia subwencji oraz zwrotu nienależnych środków. W rozliczeniu naszej firmy powinna pomóc nam osoba z księgowości. Nie zawsze jednak księgowi chcą nam pomagać w takich sprawach, zasłaniając się pakietem. Przed podpisaniem umowy z konkretną placówką warto sprawdzić, co zawiera usługa, za którą płacimy. Możemy zacząć od wpisania w sieci konkretnych haseł, „księgowa Lublin cennik, cennik usług księgowych Lublin, cennik biura rachunkowego Lublin”. Pomoże nam to znaleźć solidną firmę, która pomoże nam przejść przez kryzys suchą stopą. Co jednak możemy przez to rozumieć i jak egzekwować? Odpowiedź w dalszej części artykułu.

Czego warto wymagać od naszego biura rachunkowego?

Jednym z najważniejszych obowiązków, jakie powinniśmy powierzyć naszej księgowości, jest bieżące rozliczanie naszej firmy. Płacenie podatków oraz zaliczek na ubezpieczenie jest jednym z obowiązków każdej legalnie działającej firmy. Warto jednak zadbać by obsługujące nas biuro księgowe miało w pakiecie więcej przydatnych usług. Jednym z nich jest doradztwo w zakresie optymalizacji kosztów oraz podatków. Bardzo często wysokie podatki zabijają przedsiębiorczość. Nie każdy wie, że można ich uniknąć, inwestując w firmę w konkretny sposób. Zadaniem naszej księgowej jest doradzić nam i policzyć co będzie dla nas korzystniejsze. Czy bardziej opłaca się nam kupić samochód za gotówkę i amortyzować, czy skorzystać z leasingu?

Jeżeli od początku odpowiednio ułożymy sobie naszą współpracę z księgowością, to z pewnością nam się to opłaci. Oczywiście usługi wykraczające poza standardowy zakres kosztują więcej. Jednak warto zadbać o to by u naszego boku stała firma, która ma doświadczenie i wiedzę o tym, jak skutecznie rozliczać firmy w Polsce.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *